Reklamačný protokol
Reklamačný poriadok
spoločnosti AUTO-MOTO RS, s. r. o.
Všeobecné ustanovenie
- Spoločnosť AUTO-MOTO RS, s. r. o. týmto reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov riadne informuje spotrebiteľa (ďalej aj „zákazník“ alebo „kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
2.Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
3..Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom zákazníkovi spoločnosti AUTO-MOTO RS, s. r. o. a je umiestnený na internetovej adrese https://eshop.automotors.sk
4.„ Kúpna zmluva“ je
I. Ak je kupujúci Spotrebiteľom, kúpna zmluva uzatvorená v súlade s Obchodnými
podmienkami v zmysle § 588 Občianskeho zákonníka
II. Ak nie je kupujúci Spotrebiteľom, kúpna zmluva uzatvorená v súlade
s Obchodnými podmienkami v zmysle § 409 Obchodného zákonníka
Reklamácia zo strany kupujúceho
1. Práva Kupujúceho
- V Prípade ,že tovar vykazuje zjavné vady, alebo ak je tovar v porušenom transportnom obale je kupujúci oprávnený tovar neprevziať a požadovať dodanie tovaru v množstve , kvalite , prevedení a obaleako určuje kúpna zmluva.
- Ak sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú zákonom stanovenej ( prípadnevzájomne s predávajúcim dohodnuté) záručnej dobe vady tovaru , môže kupujúci uplatniť svoju oprávnenú reklamáciu. Reklamáciu je kupujúci oprávnený uplatniť v akejkoľvek predajni Spoločnosti, najlepšievšak v mieste uzavretia kúpnej zmluvy
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených zákonom.
2. Povinnosti kupujúceho
2.1Ak sa kupujúci rozhodne tovar neprevziať v súlade s bodom 1.1 alebo mu nebol tovar dodaný , je povinný túto skutočnosť oznámiť neodkladne na distribučné centrum predávajúceho
2.2Ak uplatňuje kupujúcireklamáciuje potrebné doložiť
- vadným tovarom ( to neplatí v prípade , ak požaduje kupujúci dodať iba chýbajúci tovar) na ktorom neboli vykonávané žiadne práce.
- dokladom o kúpe tovaru ( záručným listom )
- riadne vyplneným reklamačným protokolom predávajúceho ( kopia vyplneného reklamačného protokolu slúži ako doklad o odovzdaní reklamácie predávajúcemu kupujúcim)
- doklad o odborne vykonanej montáži, ak je kupujúci osobou nespôsobilou vykonávať odbornú montáž, to znamená že nie je autoservisom alebo osobou s oprávnením k vykonávaniu autoopravárenskej činnosti a ak je tovar k odbornej montáži určený a je namontovaný ( toto neplatí v prípade ak kupujúci požaduje iba dodanie chýbajúceho tovaru)
- 2.3Prípadné odstúpenie kupujúceho od zmluvy je vykonané v okamihu jeho doručenia predávajúcemu
Reklamácia zo strany predávajúceho
3. Práva predávajúceho
3.1Predávajúci má právo rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie. K takémuto rozhodnutiu je oprávnený vedúci reklamačného úseku, vedúci skladu, vedúci predajne.
- Predávajúci má právo zamietnuť reklamáciu:
a) ak má reklamovaný tovar vadu, za ktorú predávajúci podľa zákona alebo kúpnej zmluvy nie je zodpovedný
na základe inštrukcií dodávateľa predávajúceho
b) v prípade že reklamácia nebola uplatnená v zákonom stanovenej (prípadne vzájomne s kupujúcim v kúpnej zmluve dohodnuté )záručnej lehote
c) v prípade že je reklamované bežné opotrebovanie tovaru spôsobené jeho používaním ( Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním )
d) predávajúci nenesie zodpovednosť, a neznáša náklady vzniknuté pri demontáži a doručení reklamovaného tovaru. Rovnako predávajúci nie je povinný znášať náklady za montáž reklamovaného dielu.
4. Povinnosti predávajúceho
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do zákonom stanovenej lehoty (30 dní) odo dňa prevzatia reklamácie od kupujúceho
- Ak nie je predávajúci schopný zákonom stanovenú lehotu dodržať, informuje kupujúceho o stave reklamáciedo vypršania tejto lehoty. ( Nastáva pri odovzdaní reklamácie dodávateľovi predávajúcehoz dôvodu odbornejšieho posúdenia reklamácie. Ak nesúhlasí kupujúci s predĺžením zákonom stanovenej lehotyzostáva v platnosti bod 4.1.
- Predávajúci je povinný splniť nároky kupujúceho v dôsledku oprávnenej reklamácie
- dodaním chýbajúceho tovaru
- odstránením vád opravou tovaru
- odstránením vád výmenou tovaru za tovar náhradný
- primeranou zľavou z kúpnej ceny tovaru
- vrátením zaplatenej čiastky
5. Záverečné ustanovenie
Prílohou reklamačného poriadku je reklamačný protokol
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 15.10.2015
Reklamačný protokol na stiahnutie tu: Reklamačný protokol AMRS.pdf